انواع فیلترهای هوا:

فیلتر کاغذی :

یکی دیگر از انواع فیلتر هوا فیلتر کاغذی می باشد که می توان گفت فیلترهای کاغذی pleated فیلتری منحصر بفرد در بین فیلترهای استفاده شده برای تمیز کننده های هوای موتور خوردرو ها هستند.
چرا که دارای بازدهی بالا و استفاده راحت هستند و باعث صرفه جویی در هزینه می شوند.
واژه “کاغذی” به نوعی گمراه کننده است چرا که جنس این فیلترها بطور کلی متفاوت از کاغذی است،
که برای نوشتن یا بسته بندی از آن استفاده می کنیم.
باور رایجی بین تیونر ها هست مبنی بر این که فیلترهای کاغذی جریان را خوب عبور نمی دهند،
و بنابراین عملکرد موتور را محدود می کنند.
این باور توسط تبلیغات دامن زده شده است چرا که آن ها بعنوان خدمات پس از فروش فیلتر غیر کاغذی تعویض می کنند.
در واقع مادامی که اندازه فیلتر هوا درست به اندازه دریچه های جریان هوا انتخاب شوند،
این فیلترها تنها محدودیت هایی جزیی در جریان ایجاد می کنند مگر اینکه فیلترها بشدت دچار گرفتگی شده باشد.
موتور های تجهیزات ساخت و ساز هم از این فیلترها استفاده می کنند.

فیلتر فومی :

فیلترهای فومی پلی اورتان مرطوب با روغن در تعویض فیلتر هوا اتومیبیل ها که به عنوان خدمات پس از فروش ارائه می شوند استفاده می شوند.
فوم ها در قدیم بطور گسترده در تمیز کننده ی هوای موتور های کوچک ماشین های چمن زنی و دیگر تجهیزات قدرتی استفاده می شد.
اما امروزه عمدتا از فیلترهای کاغذی به جای فیلتر های فومی مرطوب با روغن در خوردرو ها استفاده می شود.
فیلترهای فومی هنوز هم فیلتر رایج مورد استفاده در کمپرسورهای هوا ست برای وسیله هایی که تا ۵ اسب بخار توان دارند.
بسته به درجه و ضخامت فوم استفاده شده، فیلترهای فومی پلی اورتان مرطوب با روغن می توانند محدودیت جریان هوا را به کمترین حالت برسانند یا گنجایش پذیرش مقدار زیادی آلودگی را داشته باشد.
ویژگی دوم این فیلترها را به گزینه ای مناسب و رایج برای رالی های خارج جاده ای (آف-رد)،
و دیگر وسایل ورزش های موتوری که آلودگی زیادی وارد وسیله می شود تبدیل می کند.
شیوه ی جذب آلودگی در فیلتر فومی به گونه ای است که میزان زیادی از آلودگی می تواند جذب شود اما محدودیتی در جریان هوا پیش نیاید.

فیلتر کتان :

توری کتان روغنی فیلتریست که استفاده آن در تعویض فیلتر هوا اتومیبیل ها،
که به عنوان خدمات پس از فروش ارائه می شوند به سرعت رو به افزایش است،
و به عنوان گزینه های عملکرد بالا (های-پرفرمنس) شناخته می شوند.
در گذشته استفاده کمی از فیلترهای توری کتان روغنی بعنوان فیلتر هوای خوردرو ها می شد.
هرچند بعد از معرفی نسخه Abarth Ss شرکت فیات فیلترهای هوای توری کتان را به عنوان جایگزین فیلترهای OE مورد استفاده قرار می دهد.

فیلتر فولادی ضد زنگ :

بافت (شبکه ای از تار و پود ها) فولاد ضد زنگ مثال دیگریست از محیطی که باعث عبور جریان هوای بیشتر می شود.
بافت فولادی ضدزنگ در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک استاندارد های فیلتر بخصوصی را ارائه می دهند.
در یک موتور اصلاح شده اکستریم که با کمبود فضا برای یک فیلتر هوای مخروطی شکل مواجه است.
برخی بافت فولادی ضد زنگ روی توربو نصب می کنند تا مطمئن شوند ذرات از طریق توربو وراد موتور نمی شوند.

فیلتر هوا

انواع فیلتر هوا ی خودرو :

حال در اينجا انواع فيلتر هوای خودرو را به شما معرفي مي نماييم:

فيلترهاي هواي کاغذي معمول ترين فيلترهاي هواي مورد استفاده در خودروهاي شخصي و خانوادگي هستند.
اگرچه شکل اين فيلترها متفاوت است اما اغلب آنها داراي لبه اي لاستيکي يا پلاستيکي بوده،
که در درون آن کاغذي به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد.
اکثر اين فيلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نيز راحت است.

فيلترهاي روغني (يا فيلتر هاي حمام روغن) امروزه کاربرد چنداني ندارند مگر در برخي از اتومبيل هاي بسيار قديمي.
اين نوع از فيلترها قبل از توسعه و پيشرفت فيلترهاي کاغذي به کار مي رفته اند.
طراحي فيلترهاي مذکور به نحوي بوده است که جريان هواي حامل ذرات مزاحم را به درون وان پر از روغن،
يا محيطي آغشته به روغن (چيزي مانند اسفنج يا يک توري ريز) هدايت بکنند تا ذرات آن رسوب کرده و جدا شوند.

فيلتر هواي اسفنجي از پليمرهاي اشباع شده از روغن ساخته مي شود.
قدرت فيلترهاي اسفنجي در جداکردن ذرات گرد و غبار بيشتر از فيلترهاي کاغذي است.
فيلترهاي کاغذي معمولا جوابگو بوده و ارزانتر هستند.
اما فيلترهاي اسفنجي براي کار در محيط هاي با ميزان گرد و غبار بالا،
مانند ماشين آلات مربوط به کارخانه ها، کاميون هاي برون جاده اي و شاسي بلندها مناسب ترند.

برای خرید دستگاه فیلتر هوا و اطلاع از قیمت دستگاه تولید فیلتر می توانید به سایت صنعت سبز مراجعه نمایید.

منبع : صنعت سبز